За загальну постановку музичного виховання в дитячому саду відповідає музичний керівник. Він виконує наступне:
1. Проводить заняття в кожній віковій групі 2 рази в тиждень відповідно графікові роботи. Це вимагає великої попередньої підготовки:
- відбирає і розучує музичний матеріал, який потрібно грамотно й виразно виконати дітям.
- Розробляє й планує засвоєння програмних навичок,
- вчасно готує наочний матеріал, посібники,
- прослуховує записи,
-намічає й проводить (якщо це необхідно) індивідуальні заняття підгрупами або з окремими дітьми.
2. Відповідає за проведення свят і розваг.
3. За допомогою консультацій і групових занять керує роботою вихователів в області музичного розвитку дітей.
На консультаціях музичний керівник :
-знайомить вихователів з планом роботи,
-розучує дитячі твори, звертаючи увагу на вміння
і навички, якими повинна володіти дитина,
- обговорює проведене заняття ( враховує успіхи, труднощі дітей, яким потрібна допомога),
- підбирає аудіо–записи для прослуховування на ранковій гімнастиці та на інших заняттях.
На групових заняттях музичний керівник систематично навчає вихователів, удосконалюючи їхні навички в області співу й руху.
Розучує з ними твори, для індивідуального й колективного виконання на святах і розвагах. При цьому враховує здатності кожного: один має прекрасний голос, інший добре танцює, третій красиво виконує вправи, четвертий виразно декламує й може стати активним ведучим свята.
4. Регулярно проводить педагогічні наради,на яких вирішуються методичні питання, обговорюється програма святкових ранків і розваг, намічаються додаткові завдання, з метою вдосконалення навчального процесу.
5.Проводить роботу з батьками ,втягуючи їх у загальний процес музичного виховання дитини. В індивідуальній бесіді, на консультації, зборах музичний керівник дає поради щодо музичного розвитку дитини.